DATA

21 maja, 2021

KATEGORIA
UDOSTĘPNIJ

Pięć technologicznych trendów na czas po pandemii

Wirtualna Recepcja Hotel

Aplikacja na telefon Wirtualna Recepcja (Ekoncept)

Pandemia wymusiła na wielu hotelarzach zmianę podejścia do biznesu. Nieoczekiwana przerwa w działalności dla jednych była katastrofą, dla innych okazała się szansą na zmiany. Zmiany te zostały wymuszone restrykcjami i obawami potencjalnych klientów (dystans społeczny, obawa przed niepotrzebnymi interakcjami z otoczeniem itp.). Teraz planując rozwój hotelu trzeba brać pod uwagę m.in. zagrożenie pandemiczne. Trzeba nauczyć się nowego podejścia do obsługi gości i zapewnić im maksimum bezpieczeństwa.

 

Trendy technologiczne na najbliższe lata – automatyzacja obsługi gości hotelowych

Większość zmian, które przyspieszyły w wyniku pandemii sprowadza się do bezkontaktowej obsługi gości. Chodzi oczywiście o kontakt bezpośredni (face to face). Ten kontakt ma być zminimalizowany. Automatyzacja systemu hotelowego ma umożliwić gościowi hotelowemu intuicyjną i komfortową obsługę w trakcie meldowania, pobytu i wymeldowania z hotelu.

 

Oto najważniejsze trendy w technologii hotelarskiej, które będą istotne przez najbliższe lata:

  1. Zameldowania i wymeldowania bez udziału pracowników recepcji. Gość hotelowy sam będzie meldował się w hotelu bez podchodzenia do recepcji, z własnego urządzenia mobilnego czyli telefonu. Recepcjonista (na urządzeniu służbowym) otrzyma wszystkie niezbędne informacje na temat nowego gościa w hotelu.
  2. Klucze mobilne i inteligentne zamki – to rozwiązanie jest powiązane z samodzielnym zameldowaniem. Po zarejestrowaniu przez system (check-in) gość hotelowy otrzyma aktywny klucz mobilny (np. na swojego smartfonie). Dzięki temu powitalny kontakt z pracownikiem recepcji będzie zbędny. Gość hotelowy nie będzie musiał iść do recepcji po odbiór karty otwierającej drzwi pokoju.
  3. Komunikacja z personelem hotelowym za pomocą usług online. Oczywiście i teraz można skontaktować się z recepcją za pomocą telefonu z pokoju. Jednak kontakt za pośrednictwem czatu, wiadomości typu e-mail lub w panelu zamówień usług jest bardziej komfortowy i można go wykonać nie tylko z pokoju, ale również będąc poza hotelem.
  4. Internet rzeczy (IoT) – tutaj oczywiście jest wiele rozwiązań możliwych do wdrożenia. Głównie chodzi o podłączenie do systemu jak największej liczby urządzeń hotelowych, co sprowadza się do automatyki pokoju hotelowego.
  5. Integracja systemów hotelowych. Wszystkie systemy i narzędzia, które stanowią infrastrukturę hotelową powinny być ze sobą połączone i kompatybilne. Obecnie wiele przedsiębiorstw (nie tylko w branży hotelowej) dąży do ujednolicenia systemów i przeniesienia danych, usług i narzędzi do rozwiązań opartych na chmurze. Umożliwia to nie tylko szybszy przepływ informacji pomiędzy jednostkami, ale łatwiejsze i sprawniejsze udostępnianie usług zarówno pracownikom, jak i gościom hotelowym.

 

Powyższe rozwiązania oczywiście istniały już i były wdrażane przed pandemią. Jednak katastrofalny rok 2020 uświadomił wielu hotelarzom, że nowe technologie mimo początkowych kosztów są konieczne, aby rozwijać biznes hotelowy w zmieniającym się szybko otoczeniu.