19 listopada, 2021
Rozwiązanie klucza mobilnego w hotelarstwie znane jest już od kilku a nawet kilkunastu lat. Jednak dopiero od niedawna system ten zyskuje na popularności. Oczywiście jak każda innowacja technologiczna proces akceptacji na rynku napotkał na początku wiele problemów. Przyzwyczajenie hotelarzy do kart magnetycznych, kwestia początkowych nakładów a także zbyt skomplikowane rozwiązania były barierami, które zniechęcały przed zmianami.
Obecnie powszechność technologii mobilnych, łatwość wdrożenia a także możliwość integracji klucza mobilnego z innymi systemami hotelowymi sprawia, że rozwiązanie staje się atrakcyjne dla branży hotelowej.
System klucza mobilnego ma trzy atuty, które przewyższają dotychczasowe rozwiązanie jakimi są karty hotelowe do zamków:
1. Bezpieczeństwo systemu klucza mobilnego.
Klucz mobilny zwiększenie cyberbezpieczeństwa jak i bezpieczeństwa tradycyjnego. Tradycyjne karty były często gubione lub kradzione. Czas między zgłoszeniem zagubienia karty a jej zablokowaniem bywa zbyt długi aby uniemożliwić dostęp do pokoju osobom trzecim. Natomiast klucz mobilny jest bardziej bezpieczny. Sam telefon na ogół jest zabezpieczony kodem lub biometrycznie. Fakt zgubienia / kradzieży telefonu jest szybciej wykrywany niż karty, która ma się tylko tymczasowo. Oczywiście jak każdy system informatyczny i on jest narażony na atak. Jednak wymaga to już większych środków / wiedzy. W przypadku karty wystarczy jej kradzież lub sklonowanie. W zależności od potrzeb i wymagań system klucza mobilnego można wzbogacić o dodatkowe zabezpieczenia, które pozwolą na automatyczne weryfikowanie odbiegających od normy użycia klucza mobilnego.
Poznaj ofertę Ekoncept hotelowej recepcji online i klucza mobilnego
2. Redukcja kosztów.
Klucz mobilny w dłuższej perspektywie czasowej pozwala na redukcje kosztów. Istotne jest to szczególnie przy wymianie dotychczasowego systemu zamków na karty na nowy. Uwalniamy się od kosztów częstej wymiany kart, konserwacji systemu (często już zawodnego z uwagi długi czas użytkowania) i ich zawodności. Dlatego przy modernizacji kontroli dostępu w hotelu warto przejść na nowoczesne rozwiązania klucza mobilnego dzięki czemu w kolejnych latach, koszty utrzymania powinny spać. Oczywiście warto jest korzystać z rozwiązań producentów znanych na rynku a nie przypadkowych, tańszych systemów noname.
3. Komfort i zadowolenie gościa hotelowego z systemu klucza mobilnego.
Najważniejszą wartością rozwiązania jest komfort gościa hotelowego. System klucza mobilnego daje możliwość obsługi gościa online czyli z automatycznym lub samoobsługowym zameldowaniem i wymeldowaniem. Cały proces od rezerwacji po pobyt może zostać zautomatyzowany. Gość hotelowy nie będzie miał potrzeby czekać w recepcji w celu załatwienia formalności. Zameldowanie i otrzymanie klucza do pokoju staje się procesem działającym automatycznie. Dzięki czemu obsługa hotelu jak i gość hotelowy oszczędzają czas. Gość wchodzi do hotelu, aktywuje swój pobyt i wszystkie dane ma w telefonie. Systemy hotelowe odnotowują obecność gościa w hotelu i nie wymaga to już bezpośredniego kontaktu z recepcją.
Podsumowanie.
Klucz mobilny to nowoczesne rozwiązanie pozwalające zwiększyć bezpieczeństwo hotelu jak i gościa hotelowego. W dłuższej perspektywie obniża koszty kontroli dostępu. System elektronicznego klucza to również istotne zwiększenie komfortu pobytu gościa w hotelu. Nowoczesne technologie są już częścią naszego, życia. Mobilna bankowość, urzędy online, zakupy w sieci i inne rozwiązania są już standardem. Dlatego tak istotne jest aby tożsame rozwiązania były również wykorzystywane w hotelarstwie. Trzeba dążyć do maksymalnego wykorzystania osobistego terminal (jakim jest smartphone) każdego gościa do podnoszenia jakości procesów hotelowych.
Stay In Touch