DATA

23 kwietnia, 2024

KATEGORIA
UDOSTĘPNIJ

Wirtualna recepcja to system, który umożliwia gościom hotelu samodzielne wykonanie wielu czynności związanych z pobytem bez udziału personelu recepcji.

Główne funkcje wirtualnej recepcji:

  • Samoobsługowe zameldowanie i wymeldowanie. Goście mogą zameldować się i wymeldować za pomocą kiosku hotelowego,  aplikacji mobilnej skanując dowód osobisty lub wprowadzając numer rezerwacji.
  • Opcja automatycznego zameldowania i wymeldowanie. W tym wariancie zameldowanie gościa następuje  bez wymagania dodatkowych czynności po jego stronie. Zameldowanie rozpoczyna się od określonej godziny z automatyczna aktywacja klucza mobilnego, kodu PIN lub karty hotelowej.
  • Płatność za pobyt. Goście dokonują płatności za pobyt za pomocą karty płatniczej w kiosku lub w płatnościach on-line.
  • Otrzymywanie kluczy. Goście odbierają klucze do pokoju w kiosku hotelowym (karty hotelowe), za pomocą aplikacji mobilnej lub otrzymują na maila i SMSa kod PIN do zamka pokoju.
  • Dostęp do informacji. Dodatkowy kanał informacji o hotelu, takich jak godziny otwarcia restauracji, lokalizacja atrakcji i udogodnienia, w kiosku lub aplikacji mobilnej.
  • Zamówienia dodatkowych usług. Goście mogą zamawiać posiłki, napoje i usługi w kiosku lub aplikacji mobilnej.
  • Komunikacja z personelem. Goście mogą skontaktować się z personelem hotelu za pomocą np. czatu,  formularza zgłoszeniowego i powiadomić o swoich potrzebach, zgłosić usterkę itp.

 

Zalety wirtualnej recepcji:

  • Wygoda dla gości – meldowanie i wymeldowanie się o dowolnej porze dnia lub nocy bez konieczności oczekiwania w kolejce do recepcji.
  • Zmniejszenie kosztów dla hotelu. Hotel może zaoszczędzić pieniądze na kosztach personelu recepcji. Zmniejszenie personelu lub całkowita rezygnacja z recepcji w hotelu.
  • Poprawa obsługi klienta. Goście mogą mieć bardziej spersonalizowane i wydajne doświadczenie.