Wirtualna recepcja to system, który umożliwia gościom hotelu samodzielne wykonanie wielu czynności związanych z pobytem bez udziału personelu recepcji.
Główne funkcje wirtualnej recepcji:
- Samoobsługowe zameldowanie i wymeldowanie. Goście mogą zameldować się i wymeldować za pomocą kiosku hotelowego, aplikacji mobilnej skanując dowód osobisty lub wprowadzając numer rezerwacji.
- Opcja automatycznego zameldowania i wymeldowanie. W tym wariancie zameldowanie gościa następuje bez wymagania dodatkowych czynności po jego stronie. Zameldowanie rozpoczyna się od określonej godziny z automatyczna aktywacja klucza mobilnego, kodu PIN lub karty hotelowej.
- Płatność za pobyt. Goście dokonują płatności za pobyt za pomocą karty płatniczej w kiosku lub w płatnościach on-line.
- Otrzymywanie kluczy. Goście odbierają klucze do pokoju w kiosku hotelowym (karty hotelowe), za pomocą aplikacji mobilnej lub otrzymują na maila i SMSa kod PIN do zamka pokoju.
- Dostęp do informacji. Dodatkowy kanał informacji o hotelu, takich jak godziny otwarcia restauracji, lokalizacja atrakcji i udogodnienia, w kiosku lub aplikacji mobilnej.
- Zamówienia dodatkowych usług. Goście mogą zamawiać posiłki, napoje i usługi w kiosku lub aplikacji mobilnej.
- Komunikacja z personelem. Goście mogą skontaktować się z personelem hotelu za pomocą np. czatu, formularza zgłoszeniowego i powiadomić o swoich potrzebach, zgłosić usterkę itp.
Zalety wirtualnej recepcji:
- Wygoda dla gości – meldowanie i wymeldowanie się o dowolnej porze dnia lub nocy bez konieczności oczekiwania w kolejce do recepcji.
- Zmniejszenie kosztów dla hotelu. Hotel może zaoszczędzić pieniądze na kosztach personelu recepcji. Zmniejszenie personelu lub całkowita rezygnacja z recepcji w hotelu.
- Poprawa obsługi klienta. Goście mogą mieć bardziej spersonalizowane i wydajne doświadczenie.
Stay In Touch