DATA

10 kwietnia, 2024

KATEGORIA
UDOSTĘPNIJ

Hotel automatyczny to nowoczesne rozwiązanie, które diametralnie zmienia obsługę gości w branży hotelarskiej. W hotelu takim większość czynności wykonywanych jest automatycznie, bez udziału człowieka.

Cały proces obsługi gościa jest automatyczny i bez udziału personelu.

 

Rezerwacja i kod dostępu:

  • Gość rezerwuje pobyt bezpośrednio przez System Rezerwacji Internetowych na stronie hotelu lub przez platformy internetowe z rezerwacjami.
  • Po utworzeniu lub opłaceniu rezerwacji, gość otrzymuje kod dostępu w mailu, przez SMS lub klucz mobilny w aplikacji na telefon. Kod lub klucz mobilny pozwala na wejście do hotelu i pokoju  tylko w czasie obowiązywania rezerwacji.
  • Właściciel / obsługa hotelu również jest informowana mailowo o dokonanej rezerwacji, zameldowaniu i wymeldowaniu. Wszystkie dane o całym procesie znajdują się w programie hotelowym PMS.

 

Integracje automatycznej recepcji:

  • Kiosk hotelowy: Goście mogą samodzielnie dokonać zameldowania i otrzymać klucze (kody pin). W kiosku takim można dokonywać również płatności za rezerwację lub usługi dodatkowe.
  • Zamki na kod: Klucze są generowane automatycznie i przesyłane do gości.
  • Klucz mobilny w aplikacji w telefonie.
  • Współpraca z zamkami hotelowymi na karty: Dla hoteli, które korzystają z kart dostępu.
  • Automatyka pokoju hotelowego – sterowanie urządzeniami i systemami pokoju hotelowego (klimatyzacja, ogrzewanie, woda, oświetlenie, TV)

 

Korzyści z automatyzacji hotelu:

  • Właściciel może skupić się na prowadzeniu głównego biznesu, a automatyczna recepcja przeprowadza cały proces obsługi gościa.
  • Łatwy dostęp do rezerwacji. W jednym programie można zarządzać wszystkimi rezerwacjami, w tym tymi składanymi przez Booking.com.
  • Goście mogą przyjechać o dowolnej porze. Zawsze otrzymają klucze do pokoju czy to na maila (kod dostępu) w aplikacji klucz mobilny lub w kiosku hotelowym.
  • Minimalizacja obecności pracowników. Pracownicy pojawiają się tylko wtedy, kiedy są faktycznie potrzebni.
  • Niższe koszty personelu.
  • Zwiększenie wydajności – automatyczne systemy mogą działać 24/7.
  • Bezpieczeństwo – wejście do hotelu i klucze są odpowiednio zabezpieczone.

System hotelu automatycznego to idealne rozwiązanie dla mniejszych obiektów (pensjonaty, aparthotele). Jego elementy jak automatyczna recepcja on-line lub kiosk hotelowy wdraża się również w dużych obiektach hotelowych dzięki czemu można przyspieszyć obsługę gościa po przez automatyzację procesu meldowania i wymeldowani gościa hotelowego.