DATA

20 lipca, 2021

KATEGORIA
UDOSTĘPNIJ

Internetowa strona hotelu jest istotnym kanałem pozyskiwania nowych gości hotelowych. Mimo że wielu klientów hoteli korzysta z internetowych biur (OTA) jak np. Booking.com, to przed rezerwacją sprawdzają stronę hotelu, aby dowiedzieć się więcej o danym obiekcie. Wizytówki OTA są jednakowe dla wszystkich ofert noclegowych, dlatego tak ważne jest, aby nasza strona odzwierciedlała charakter obiektu hotelowego i zachęcała do rezerwacji noclegu właśnie u nas.

Dodatkowo coraz więcej rezerwacji odbywa się bezpośrednio na stronie hotelu, do czego zachęca własny system rezerwacji. Ważne jest, aby taki system był przejrzysty dla naszych klientów. Z badań Google’a wynika, że przed dokonaniem rezerwacji użytkownik średnio sprawdzi 18 stron różnych hoteli. Oznacza to, że wygląd naszej strony może być istotny w podejmowaniu decyzji wyboru obiektu do rezerwacji.

 

Oto najważniejsze elementy, które uatrakcyjnią stronę Twojego hotelu.

1. Multimedia (zdjęcia i wideo)

Zdjęcia i materiały wideo są dla wyboru miejsca noclegowego bardzo istotne. Ludzie kupują oczami, dlatego warto jest zadbać, aby zdjęcia przyciągały uwagę i budziły emocje. Oczywiście, nie chodzi oto, aby zdjęcia upiększały rzeczywistość. Warto zadbać o profesjonalne fotografie pokoi i samego obiektu tak, aby wyeksponować, to co jest najlepsze. Źle przygotowane i słabej jakości materiały wizualne mogą tylko odstraszyć potencjalnych klientów. Warto zadbać także o wizytówkę wideo, prezentującą sam obiekt od wewnątrz i zewnątrz a także okolice. Trzeba pamiętać, że taki film nie może być zbyt długi – maksymalnie 3-4 minuty. Jeżeli hotel prowadzi dodatkowe usługi to dla każdej z nich warto przygotować dedykowaną oprawę audio-wizualną. Na przykład: SPA, możliwość jazdy konnej, pole golfowe itp.

Oprawa wideo to jest coś „ekstra”. Jeżeli nie mamy pomysłu, co możemy zaprezentować lub nie mamy środków lub możliwości, aby przygotować profesjonalne nagranie, to lepiej zrezygnować z tego typu dodatku.

2. Prosta nawigacja i przejrzyste menu

Fachowo można to nazwać jako stronę przygotowaną pod kątem UX (User Experience). W tym przypadku nie tylko chodzi o estetykę strony, ładny wygląd, ale głównie oto, aby użytkownik w łatwy i szybki sposób znalazł wszystkie niezbędne informacje. Najważniejsze treści powinny być niejako na wyciagnięcie ręki: dane kontaktowe, adres, mapa, formularz kontaktowy, system rezerwacji, opisy pokojów itp. Menu powinno być proste, a istotne linki powinny znajdować się w miejscu intuicyjnym dla potencjalnego klienta. Ważną rolę może też odgrywać booking Engine na stronie głównej. Są to ważne elementy do zawarcia transakcji. Użytkownik, który będzie się gubił na stronie hotelu szybko ucieknie z takiej strony i wybierze inną propozycję.

layout strona WWW - Ekoncept

3. Unikalna wartość

Spośród wielu stron hoteli w danej miejscowości / rejonie trzeba postawić na to co nas wyróżnia i taki przekaz zamieścić na stronie. Hotele praktycznie sprzedają tę samą usługę, czyli noclegi. Oczywiście są oferty o wysokim standardzie jak i te o niższym (co nie znaczy, że gorszym). Jednak cena i standard to nie jedyne czynniki, które wpływają na decyzje potencjalnych klientów. Warto zaprezentować coś ekstra np. to że hotel jest położony w odpowiednim i atrakcyjnym miejscu, jest bardzo dobrze skomunikowany albo wręcz przeciwnie jest gdzieś w odludnym miejscu, ale to właśnie jest jego atutem. Te dodatkowe wartości, czy to w usługach hotelowych, położeniu lub innych czynnikach powinno się wyeksponować. Nie zawsze drogi, luksusowy hotel może zapewnić to co mniejszy, ale położony w dobrej lokalizacji. Pamiętajmy o tym, aby się chwalić tym co nas wyróżni na tle konkurencji i przede wszystkim odpowiada naszej grupie docelowej.

4. Przejrzystość treści

Nie tylko prezentacja jest ważna, ale także to co przekazujemy. Treść powinna być zrozumiała i krótka dla odbiorcy. Nie rozpisujmy się na temat hotelu. Nie twórzmy rozwlekłych opisów pokoi itp. Umieszczajmy tylko ważne informacje i te które szuka klient. Istotne jest też, aby treść (oraz zdjęcia) była aktualna. Często o tym się zapomina. Prezentujemy np. zdjęcia pokoi, a okazuje się że aktualnie układ pokoju czy kolorystyka ścian wygląda inaczej ponieważ odświeżyliśmy wygląd a na stronie prezentujemy zdjęcia sprzed zmian.

Można również prowadzić dział blogowy i dawać tam dodatkowe informacje z życia hotelu, okolicznych atrakcji, opisywać dodatkowe oferty lub wydarzenia, których częścią był nasz obiekt. Jednak jak już zaczniemy prowadzić taki blog hotelowy to pamiętajmy, aby go regularnie aktualizować. Jeżeli nie mamy o czym informować lub nie mamy na to czasu, to lepiej zrezygnować z takiej formy publikacji. Stare, nieaktualizowane treści na blogu mogą negatywnie wpłynąć na decyzję o rezerwacji potencjalnego gościa.

5. Strona hotelu a marka

Kluczem do sukcesu jest nasza marka, która przez wielu utożsamiana będzie z logo. Logo często jest pierwszym sygnałem w komunikacji, który dociera do użytkownika. Musi być atrakcyjne, przejrzyste i trafiać do klienta z naszej grupy docelowej. To logo identyfikuje nas i naszą ofertę. Przygotowanie idealnego logo nie jest proste, ale warto zainwestować w te formę komunikacji wizualnej.

 

Dobra strona hotelu – podsumowanie:

  • Działaj na emocje klienta – Strona musi wzbudzić pozytywne emocje, chęć bycia w twoim hotelu, zarezerwowania noclegu. Dobra wizualizacja oferty czyli wygląd strony, atrakcyjne (ale prawdziwe) zdjęcia to jest to co w pierwszej kolejności działa na zmysły użytkownika. Pierwszy efekt Wow! Jest bardzo istotny!
  • Oferty specjalne lub to co nas wyróżnia. Aby nasza oferta była zauważona powinniśmy na stronie hotelu niejako wykrzyczeć o naszej specjalnej, unikalnej ofercie lub tym co nas wyróżnia spośród innych hoteli na rynku. Ta informacja musi dotrzeć do klienta już na samym początku.
  • Prosta nawigacja i szybkie znajdywanie istotnych informacji. Pamiętaj jeżeli użytkownik gubi się na stronie twojego hotelu lub nie może wyszukać kluczowych informacji to szybko zrezygnuje i poszuka innej oferty.
  • Dostarczaj szczegółowej treści ale bez zbytnich zawiłych opisów. Co innego jest ważne dla klienta biznesowego a co innego dla rodzin z dziećmi. Jeżeli wiesz do kogo kierujesz ofertę to dane treści muszą być sprofilowane pod takiego klienta.
  • Optymalizacja procesu rezerwacji – musisz cały czas monitorować czy twój proces rezerwacji online jest optymalny. Jeżeli masz zbyt wiele porzuceń na ścieżce rezerwacyjnej sprawdź gdzie jest problem. Może wystarczy ją uprościć, zmienić nazwy albo poprawić grafikę dzięki czemu zwiększysz liczbę rezerwacji.