DATA

7 lipca, 2021

KATEGORIA
UDOSTĘPNIJ

Wirtualna Recepcja firmy Ekoncept to w pełni zautomatyzowana usługa do obsługi gościa w hotelu, sieci apartamentów lub w innych formach wynajmu krótkoterminowego. Całość obsługi klienta odbywa się bezkontaktowo, czyli bez udziału recepcjonisty, wyłącznie online za pośrednictwem telefonu lub komputera. System jest automatyczny – co oznacza szybką i komfortową obsługę.

 

Ideą powstawania aplikacji Wirtualna Recepcja było umożliwienie gościowi hotelowemu samodzielnej i prostej obsługi rezerwacji, meldowania, pobytu i wymeldowania. Cały proces może odbywać się w jednym miejscu, czyli Wirtualnej Recepcji. Zapoczątkowany może być również na stronie WWW hotelu w systemie rezerwacji, natomiast dalsze kroki – czyli dokończenie rezerwacji w tym płatność odbywają się już w aplikacji Wirtualnej Recepcji. Co istotne, gość hotelowy dostęp do aplikacji ma z własnego telefonu. Jest to całkowicie inne rozwiązanie od kiosku recepcyjnego, który zamiast ułatwić obsługę w hotelu jedynie ją komplikował. Kiosk recepcyjny to dodatkowy etap między gościem recepcyjnym a recepcjonistą natomiast Wirtualna Recepcja eliminuje całkowicie potrzebę kontaktu z osobą z recepcji hotelowej.

Wirtualna Recepcja – atuty aplikacji

Atutem systemu WR jest to, że gość hotelowy ma wgląd do aktualnego statusu rezerwacji w aplikacji na swoim koncie. Konto gościa umożliwia dokonywania ewentualnych korekt w rezerwacji i służy do komunikacji z hotelem. Ważną funkcją Wirtualnej Recepcji jest samodzielny meldunek do hotelu. Oznacza to, że nie trzeba po przybyciu do hotelu fizycznie kontaktować się z recepcją. Wystarczy „zaczekinować” się w aplikacji i recepcja hotelu dostaje informację, że dana osoba jest już na miejscu. Dodatkową funkcją WR jest klucz mobilny dostępny z poziomu aplikacji. Po samodzielnym meldunku klucz taki automatycznie aktywuje się w systemie hotelowym i jest widoczny w aplikacji w formie PIN kodu dla zamków cyfrowych lub zbliżeniowo dla zamków otwieranych za pośrednictwem BLE. Protokół Bluetooth Low Energy umożliwia komunikację telefonu z innym urządzeniem na krótkie odległości.

W trakcie pobytu gość hotelowy może za pośrednictwem WR zamawiać dodatkowe usługi, zgłaszać usterki lub dodatkowe wymagania obsłudze hotelu. Komunikacja między obsługą a gościem może odbywać się dwustronnie.

Po zakończeniu pobytu gość wymeldowuje za pośrednictwem aplikacji WR i otrzymuje końcowe rozliczenie swojego pobytu np. fakturę do pobrania.

Mimo, że główną funkcją WR jest automatyczna obsługa gościa (automatyczne zameldowanie, wymeldowanie, rozliczenie finansowe) to dodatkowo aplikacja WR może służyć do lojalizacji gościa. Szczególnie przydatne to może być, gdy dana osoba powraca do hotelu. Przez system WR można zakładać nowe rezerwacje na pobyt. Hotel otrzymuje bezpośredni kanał sprzedaży i kontaktu z klientem, dzięki czemu może w łatwy sposób personalizować ofertę o specjalne rabaty lub dodatkowe usługi.

Wirtualna Recepcja Hotel

aplikacja Wirtualna Recepcja

Wirtualna Recepcja – najważniejsze funkcje:

  • Automatyczne zameldowanie i wymeldowanie
  • Zintegrowany klucz mobilny (obsługa zamka cyfrowego pokoju hotelowego)
  • System rezerwacji (możliwość składania nowych rezerwacji) – dodatkowy kanał sprzedaży
  • System płatności (zintegrowany bezpieczny system płatność online)
  • Zamawianie dodatkowych usług
  • Komunikacja z obsługą hotelową
  • Kanał dodatkowych informacji np. lokalne newsy, informacje turystyczne z regionu itp.
  • Historia rezerwacji
  • Dostęp do faktur
  • Konto gościa – narzędzie lojalizacji klienta

 

Wirtualna Recepcja to narzędzie przede wszystkich zwiększające komfort obsługi gościa hotelowego. Pełna automatyzacja, możliwość integracji z innymi systemami hotelowymi umożliwia monitorowanie wszystkich etapów kontaktu gościa z hotelem. Od rezerwacji po wymeldowanie. Umożliwia również prowadzenie działań posprzedażowych ukierunkowanych na ponowną rezerwację.
Gość hotelowy otrzymuje system, który daje poczucie bezpieczeństwa i bezkontaktowej (bez kontaktu face to face) obsługi. Wszystkie formalności są realizowane w jednym miejscu,czyli w telefonie gościa.

Wirtualna Recepcja jest aplikacją zintegrowaną z programem hotelowym Ekoncept PMS i systemem rezerwacji (Booking Engine) . Całość tworzy nowoczesny i spójny system zarządzania hotelem.

 

Paweł Janecki