DATA

21 czerwca, 2022

KATEGORIA
UDOSTĘPNIJ

Kiosk hotelowy – self check-in w hotelu

Kiosk hotelowy to możliwość zameldowania się i opłacenia pobytu w hotelu bez czekania w kolejce do recepcji. Oprócz Wirtualnej Recepcji i automatycznego meldunku jest to jedna z możliwości przyspieszenia obsługi gości w hotelu.

W każdym hotelu bywają godziny, w których robi się tłok przy recepcji a zmęczeni goście muszą stać w kolejce do recepcji aby się zameldować w hotelu i rozpocząć pobyt. Gdy czas oczekiwania jest dłużysz niż 15 min zniecierpliwienie gości zaczyna szybko narastać. W dużych hotelach w okresie gdy rozpoczyna się doba hotelowa czas od przyjazdu do otrzymania karty do pokoju może nawet wzrosnąć do 1h. Tu zaczynają się pierwsze kłopoty dla hotelu. Już na samym wstępie goście hotelowi mogą nastawić się negatywnie do obiektu i te pierwsze wrażenie będzie rzutowało na cały pobyt.

Aby usprawnić zameldowania i obsługę recepcyjną hotel może wprowadzić nowoczesne rozwiązania:

  1. Recepcje on-line czyli Wirtualną Recepcję z automatycznym zameldowaniem o określonej godzinie lub samodzielnym zameldowaniem się przez gości gdy są już w hotelu. Po zameldowaniu gość otrzymuje PIN kod do zamka lub aktywny klucz mobilny w telefonie do pokoju hotelowego. Recepcja on-line dostępna jest z poziomu telefonu gościa hotelowego więc ma on ją zawsze przy sobie. W systemie tym dostępne są tez płatności on-line.
  2. Drugim rozwiązaniem jest udostepnienie interfejsu do meldowania w kiosku hotelowym. W tym przypadku goście hotelowi również meldują się samodzielnie w hotelu przez komputer udostępniony w urządzeniu stojącym w holu recepcyjnym. W tym przypadku kiosk po zameldowaniu może wydać kartę hotelową do pokoju a goście dokonać płatności w terminalu płatniczym w kiosku.

Oba rozwiązania automatyzują obsługę gościa. Oczywiście możliwości recepcji on-line są szersze jednak kiosk hotelowy również może spełniać swoje zadania. Urządzenie to może działać również równolegle z recepcją on-line.

Kiosk hotelowy Ekoncept

 

Atutem kiosku hotelowego jest możliwość wydawania kart hotelowych.

 

 

Przykładowy proces meldunku w kiosku hotelowym:

  1. Aktywacja procesu na ekranie kiosku przez wciśniecie na ekranie dotykowym przycisku ZAMELDUJ
  2. Wprowadzenie swojego numer rezerwacji.
  3. Skan dowodu w celu potwierdzenia danych lub wprowadzenie PIN kodu rezerwacji.
  4. W przypadku konieczności opłacenia rezerwacji – płatność w terminalu kiosku.
  5. Wydanie karty hotelowej do odpowiedniego pokoju.

kiosk hotelowy Ekoncept

System kiosku hotelowego może mieć bardziej rozbudowane funkcje np.:

  • Możliwość wymeldowania.
  • Zamawianie i opłacanie dodatkowych usług w hotelu.
  • Wysyłanie wiadomości do obsługi hotelu.
  • Punkt informacyjny.
  • Zamawianie posiłków.
  • Miejsce reklamowe oferty hotelu.
  • Inne wg potrzeb hotelu.

 

Dostarczane przez Ekoncept kioski hotelowe działają na oprogramowaniu przez nas instalowanym. System kiosku hotelowego działa w oparciu o Wirtualną Recepcję firmy Ekoncept oznacza to m.in. że goście hotelowi otrzymują na maila fakturę za pobyt w hotelu. Goście mają też możliwość korzystania z recepcji on-line ale nie muszą tego robić i mogą ograniczyć się jedynie do kontaktu z kioskiem hotelowym.

Kiosk hotelowy to krok w kierunku automatyzacji obsługi gości hotelowych, który może się sprawdzić w dużych obiektach gdzie zdarzają się problemy z wydłużonym czasem oczekiwania do recepcji hotelowej. Na pewno część ruchu może być przekierowana do takich punktów. Innym dobrym miejsce dla kiosku hotelowego są obiekty, w których nie ma recepcji lub planowana jest całkowita rezygnacja z recepcji na rzecz automatycznej obsługi gościa np. w aparthotelach. Istotne jest aby zaprojektowana obsługa w kiosku była intuicyjna dla gości (m.in. w kilku językach). Ważne jest też, że gdy zdecydujemy się na takie rozwiązanie to jeden kiosk w dużych obiektach może być niewystarczający. Warto zainwestować przynajmniej w dwa takie automatyczne punkty.

Paweł Janecki