Ominęła Cię Konferencja Automatyzacja w Hotelarstwie 2024? Przeczytaj nasze podsumowanie wydarzenia!
Konferencja Automatyzacja w Hotelarstwie 2024 odbyła się 7 listopada w Sopocie, tuż przy plaży, w obiekcie M15. Wydarzenie skierowane było głównie do właścicieli oraz pracowników mniejszych obiektów hotelowych, w tym firm oferujących apartamenty na wynajem krótkoterminowy.
Pierwsze wystąpienie poświęcone było zagadnieniu automatyzacji – od przedstawienia ogólnych pojęć, rysu historycznego po różne elementy systemów automatycznych wykorzystywanych w usługach hotelowych. Wszystko to omówiono w prelekcji pt. „Czym jest automatyzacja w obiektach hotelowych i apartamentach”.
W kolejnej prelekcji, zatytułowanej „Recepcja on-line – przyszłość automatycznej obsługi gościa dostępna już teraz”, omówiono automatyczny proces obsługi gościa – od rezerwacji po wymeldowanie – z wykorzystaniem recepcji on-line i klucza mobilnego. Grzegorz Krzyżanowski, CEO Ekoncept, podzielił się wiedzą na temat elementów tego procesu, dostępnych narzędzi oraz ich wykorzystania w zależności od modelu działania obiektu hotelowego.
Kolejne wystąpienie należało do Katarzyny Choczaj, Dyrektor Biura Promocji i Turystyki miasta Sopot. Prelekcja dotyczyła najmu krótkoterminowego z perspektywy przepisów i władz samorządowych. Omówiono m.in. dyrektywę DAC7, która nakłada obowiązek raportowania wszystkich transakcji zawieranych za pośrednictwem platform cyfrowych do Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Wskazano również na nadchodzące rozporządzenie UE, które od maja 2025 roku wprowadzi obowiązek posiadania unikalnego numeru rejestracyjnego dla oferowanych lokali – bez niego sprzedaż rezerwacji na platformach takich jak Booking.com nie będzie możliwa.
Po przerwie networkingowej wystąpił Grzegorz Kucaba, Dyrektor Sprzedaży e-commerce firmy PolCard. Jego prezentacja poświęcona była bezpieczeństwu płatności w rezerwacjach hotelowych. Omówiono zagrożenia oraz sposoby ich unikania. Uczestnicy dowiedzieli się, że najbezpieczniejszą formą płatności jest generowanie linków do płatności – automatycznie przez system PMS lub ręcznie za pomocą panelu administracyjnego PolCard.
Ostatnie wystąpienie dotyczyło wdrożenia pełnego automatycznego procesu obsługi gościa w obiekcie hotelowym działającym w modelu rozproszonym (kilkanaście lokalizacji). Sieć tych obiektów całkowicie zrezygnowała z tradycyjnej obsługi recepcyjnej na miejscu, na rzecz pełnej automatyzacji. Wszystkie zadania związane z rezerwacją, meldunkiem, pobytem, wymeldowaniem i fiskalizacją odbywają się w pełni automatycznie.
Po zakończeniu części konferencyjnej goście mieli okazję przetestować automatyczne systemy i urządzenia z oferty firmy Ekoncept, w tym system Wirtualnej Recepcji wraz z PMS-em, zamki na klucz mobilny (obsługiwane przez aplikację i kod PIN) oraz hotelowy kiosk samoobsługowy.
Dziękujemy wszystkim za udział w konferencji! W przyszłym roku planujemy podobne wydarzenia w innych miastach w Polsce. Mamy nadzieję, że zobaczymy się już wkrótce!
Paweł Janecki
Stay In Touch