Baza wiedzy2025-03-13T10:42:57+01:00
HORECA

Baza wiedzy

To miejsce stworzone z myślą o naszych partnerach biznesowych oraz osobach, które interesują się tematyką inteligentnych rozwiązań dedykowanych: hotelom, pensjonatom, motelom i całej branży związanej z gościnnością, turystyką i noclegami.

Znajdziecie tu m.in: aktualności związane z najnowszymi usługami i produktami EKONCEPT, tutoriale oraz opracowania oraz ciekawe raporty i artykuły z branży.

2603, 2024

Dofinansowanie na cyfryzację usług w hotelach w ramach KPO! – zmiany

26 marca, 2024|Finance, News|

Dofinansowanie na cyfryzację usług w hotelu w ramach KPO! W związku z planowanym ogłoszeniem naboru dla przedsiębiorców MŚP skierowanym do sektora HoReCa (hotelarskiego oraz gastronomicznego), turystyki i kultury (A1.2.1 Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności) informujemy, [...]

1103, 2024

Relacja z konferencji ITBxplore 2024 i targów ITB Berlin 2024

11 marca, 2024|AI - sztuczna inteligencja, Marketing hotelowy, News|

W dniach 5-7 marca 2024 roku, stolica Niemiec, Berlin, stała się areną dla najważniejszej konferencji w branży turystycznej – ITBxplore 2024. Wydarzenie przyciąga uwagę ekspertów, praktyków i entuzjastów z całego świata, którzy wspólnie eksplorują przyszłość podróży i turystyki. Motto tegorocznej konferencji brzmiało: „Pioneer the Transition in Travel & Tourism. Together”. [...]

403, 2024

GOPPAR – zysk operacyjny brutto na dostępny pokój

4 marca, 2024|Zarządzanie hotelem|

GOPPAR (ang. Gross Operating Profit per Available Room) to wskaźnik wykorzystywany w branży hotelarskiej. Pozwala on ocenić, jak rentowny jest hotel na podstawie liczby dostępnych pokoi. GOPPAR to miara brutto zysku operacyjnego hotelu w przeliczeniu na dostępną liczbę pokoi. W skrócie, mierzy, ile hotel generuje zysku brutto w stosunku do [...]

2902, 2024

Gdzie powinniśmy korzystać z AI w biznesie hotelowym?

29 lutego, 2024|AI - sztuczna inteligencja|

Sztuczna inteligencja (AI) ma coraz większy wpływ na branżę hotelarską, przynosząc innowacje i usprawnienia. Oto kilka praktycznych możliwości zastosowania AI w usługach hotelarskich. Praktycznie są one dostępne już teraz. Personalizacja doświadczeń gości. Dzięki analizie ogromnych ilości danych, systemy wspierane przez AI mogą rozpoznawać preferencje gości, poznawać historię ich wcześniejszych wyjazdów [...]

702, 2024

AI – rewolucja w branży turystycznej nadchodzi…

7 lutego, 2024|AI - sztuczna inteligencja|

AI (sztuczna inteligencja) ma potencjał, by zrewolucjonizować branżę turystyczną – wynika z najnowszego raportu World Travel & Tourism Council (WTTC) oraz firmy Microsoft. Raport podkreśla, że sztuczna inteligencja może zmienić oblicze tego sektora, tworząc niezrównane doświadczenia klientów w erze cyfrowej.   Raport o sztucznej inteligencji, ogłoszony podczas wydarzenia FITUR (International [...]

102, 2024

Kluczowe wskaźniki efektywności – KPI w hotelarstwie

1 lutego, 2024|Marketing hotelowy, Zarządzanie hotelem|

KPI (Key Performance Indicator) czyli kluczowe wskaźniki efektywności to wskaźniki pozwalające nam śledzić i ocenić efektywność działań biznesowych i realizacji założonych celów. Dzięki odpowiednim wskaźnikom możemy reagować na bieżące zdarzenia i podejmować odpowiednie działania na przyszłość.   Wskaźnik obłożenia ARR - Average Room Rate RevPAR - Revenue Per Available Room [...]

Przejdź do góry